بانکداری اینترنتی

currency_forex_sidebar_last_price_of_stock_alt

ارز خرید فروش
دلار امریکا00
یورو00
پوند انگلیس00
فرانک سوییس00
درهم امارات متحده عربی00
یکصد ین ژاپن00
آخرین نرخ سهام معامله شده بانک پاسارگاد :1,676 ریال

امور سهامداران بانک پاسارگاد

نظرسنجی از سهامداران

"وضعیت سهام بانک پاسارگاد در بورس"

تاریخچه :

در تاریخ 11/05/1384 پذیره نویسی سهام بانک پاسارگاد (در شرف تاسیس) در شعب منتخب بانک صادرات  در سراسر کشور انجام شد. به موجب نخستین برنامه تاسیس بانک، سرمایه اولیه بانک به مبلغ سه هزار و پانصد میلیارد ریال پیش‌بینی شد که سهم موسسان 80  درصد و پذیره‌نویسان عمومی 20  درصد در نظر گرفته شده بود. لیکن با توجه به استقبال بی نظیر پذیره‌نویسان در ساعات اولیه پذیره‌نویسی، سرمایه بانک به مبلغ سه هزار و پانصد میلیارد ریال رسید. در شرایط جدید سهم موسسان و پذیره‌نویسان بترتیب به 63 و 37  درصد تغییر یافت. نهایتا بانک پاسارگاد با سرمایه اولیه مذکور منقسم به سه میلیارد و پانصد میلیون سهم یک هزار ریالی با نام و تعداد 33000 سهامدار در 22/6/1384 آغاز بکار نمود.

با گذشت اندک زمانی ازتاریخ تاسیس، در پانزدهم دیماه 1385 خرید وفروش و نقل وانتقالات سهام بطور منسجم در واحد OTC بانک آغاز گردید

OTC مخفف اصطلاح over the counter market به معنی بازار خارج از بورس می باشد. ضمن آنکه در دوره های افزایش سرمایه بانک، جهت تسهیل خرید سهام جدیدالانتشار توسط افراد حقیقی و حقوقی، امکان خرید در شعب سراسر کشور فراهم گشت.

 

خلاصه ای از فعالیتهای جاری در دایره سهام بانک پاسارگاد بشرح ذیل میباشد:

1-  تحویل اوراق گواهی سهام به سهامداران محترم بانک

2 - اصلاح اطلاعات (مشخصات) سهامداران

4 - انجام معاملات سهام در بخش OTC (خرید و فروش سهام) توسط نماینده کارگزاری بانک پاسارگاد

5 -  صدور تاییدیه های فارسی و لاتین برای سهامداران حقیقی و حقوقی

6 -  ارائه پاسخهای درخواستی به مراجع قضایی و دوایر مالیاتی در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی

7 - صدور تاییدیه برای سهامداران حقوقی اعم از مراجع قضایی، امور مالیاتی و موسسات حسابرسی و خود شرکت ها.

8 - انسداد و رفع انسداد سهام به درخواست سهامدار، شعبه ها (کارت اعتباری و وثیقه تسهیلات)، مدیریتهای حقوقی و بازرسی و مراجع قضایی قبل از ورود به بورس.

10- هماهنگی با پست و ارسال حق تقدم افزایش سرمایه و مکاتبات با سهامداران

11- مکاتبه در خصوص مغایرتهای بوجود آمده شامل جمع آوری اطلاعات مربوطه و مکاتبه با مدیریت، مجموعه بانک، شرکتهای زیرمجموعه، سایر شرکتها و سهامداران بانک و رفع مغایرت بوجود آمده.

12- پاسخ به تماسهای تلفنی خط های داخلی و غیر داخلی که حدوداً 700 مورد در روز می باشد.